
ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti 
Yönetim Sistemi
ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi, ISO (Uluslararası Standart 
Organizasyonu) nun Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi için yazdığı bir 
standarttır. ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi standardı, faaliyet 
gösterilen sektöre ve kuruluşun büyüklüğüne bakılmaksızın 
her boyutta kuruluş için uygulanabilir niteliktedir.
 
Faydaları
Şikayetlerin eğilimlerini ve nedenlerini belirlemek için operasyonel verimlilik elde edilir. 
Daha müşteri odaklı bir yaklaşım benimseyerek daha fazla şikayet çözülür. 
Personeli yeni müşteri hizmeti eğitim fırsatlarıyla meşgul etmez. 
Genel verimliliği artırmak için ISO 10002’yi ISO 9001 ile entegre edilebilir. 
Şikayetlerinizi işleme sürecinizi izleyin ve sürekli olarak iyileştirilebilir.
 
Nasıl Belgelendirilir?
ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Standardına istinaden sertifikalandırmayı
planlayan kuruluş öncelikle ISO 10002 standardı gerekliliklerini yerine getirerek sistemini
kurar ve uygulanmasını sağlar.
Bu aşamada çalışanların standart konusunda yetkinliklerini arttırmak isterseniz sunduğumuz
eğitimleri gözden geçirebilirsiniz.
Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sisteminizi 
belgelendirmek ve ISO 10002 Müşteri 
Memnuniyeti Yönetim Sistemi Belgesi’ne sahip olmak  için aşağıdaki linkten
EAC Belgelendirmeye başvurmanız yeterlidir.
Uzman ekibimizle birlikte 
belgelendirme konusunda
EN HIZLI TEKLİFİ VERELİM, 
DENETLEME SÜRECİNİ 
HEMEN BAŞLATALIM. 
 
    
     
             
                 
                 
                